U ginekologa w Niemczech




Mieszkasz w Niemczech i myślisz, że zaszłaś w ciążę? Ten artykuł pomoże Ci przetrwać wizytę u ginekologa!

Myślisz, że jesteś w ciąży? Zrób test ciążowy, który kupisz w każdej aptece. Jeśli masz to już za sobą, to z pewnością chcesz iść do ginekologa, aby potwierdzić dobrą nowinę. Czy trzeba się z tym śpieszyć? Niekoniecznie. Lekarze w Niemczech często radzą, aby przyjść po skończonym 7 tygodniu, bo wcześniej nic nie widać. Pierwsze duże badanie USG odbywa się między 9 a 12 tygodniem ciąży i przeważnie dopiero wtedy dostaje się kartę ciąży.

Twoją ciążę może także poprowadzić położna - tylko na USG musisz wybierać się do lekarza. Jeśli chcesz, aby tak było, szukaj położnej jak  najszybciej.

Pierwsza część naszego cyklu o ciąży pomoże Ci się zapisać na wizytę i porozmawiać z lekarzem prowadzącym ciążę.



Przydatne zwroty:

Poproszę test ciążowy - Einen Schwangerschaftstest, bitte.
Chciałabym umówić się na wizytę - Ich möchte einen Termin vereinbaren.
Jestem w ciąży - Ich bin schwanger.
Ostatnią miesiączkę miałam 1 lipca - Die letzte Regelblutung hatte ich am 1. Juli.
Rano mam mdłości i wymiotuję - Morgens ist es mir übel und ich übergebe mich.
Martwię się, bo krwawiłam - Ich habe Sorgen, weil ich geblutet habe.
Mam skurcze - Ich habe Wehen.
To jest moja karta ciąży - Das ist mein Mutterpass.
Biorę witaminy, żelazo i kwas foliowy - Ich nehme Vitamine, Eisen und Folsäure.
Nie mam zwierząt w domu - Ich habe keine Haustiere.
Czuję ruchy dziecka/podu - Ich spüre die Bewegungen des Kindes/des Fötus.
Mam zawroty głowy - Es ist mir schwindelig.
Bardzo boli mnie głowa - Ich habe starke Kopfschmerzen.
Jest mi niedobrze - Es ist mir übel.

Przydatne słówka:

Apteka - die Apotheke
Test ciążowy - der Schwangerschaftstest
Ginekolog - der Frauenarzt
Położna - die Hebamme
Ciąża - die Schwangerschaft
Karta ciąży - der Mutterpass
USG - die Ultraschalluntersuchung
Morfologia krwi - das Blutbild
Anemia - die Anemie
Żelazo - das Eisen
Magnez - das Magnesium
Kwas foliowy - die Folsäure
Pragnienie posiadania dziecka - der Kinderwunsch



Zobacz także: 
Szkoła rodzenia w NiemczechPoród w NiemczechPołóg w NiemczechPoród w Niemczech - Moja historia

Niniejszy artykuł zawiera lokowanie produktu.

Komentarze